REKLAMAÄŚNĂŤ ĹĂD
obchodnĂ spoleÄŤnosti
DOMFIDA, s.r.o.
se sĂdlem Bruselská 442/1, Praha 2 - Vinohrady, 120 00
identifikaÄŤnĂ ÄŤĂslo: 07745265
DIÄŚ: CZ07745265
zapsanĂ© v obchodnĂm rejstĹ™Ăku, vedenĂ˝m MÄ›stskĂ˝m soudem v Praze spisová znaÄŤka C 306840
pro prodej zbožà prostĹ™ednictvĂm on-line obchodu umĂstÄ›nĂ©ho na internetovĂ© adrese www.domacipotreby.cz
- Tento reklamaÄŤnà řád se Ĺ™ĂdĂ pĹ™ĂslušnĂ˝mi ustanovenĂmi obÄŤanskĂ©ho zákonĂku, zákona ÄŤ. 89/2012 Sb., ve znÄ›nĂ pozdÄ›jšĂch pĹ™edpisĹŻ, a blĂĹľe vymezuje a upĹ™esĹuje práva a povinnosti prodávajĂcĂho, kterĂ˝m je spoleÄŤnost DOMFIDA, s.r.o., se sĂdlem Bruselská 442/1, Praha 2 - Vinohrady, 120 00, IÄŚ 07745265, s provozovnou na adrese BÄ›lehradská 74, Praha 2 - Vinohrady, 120 00 (dále takĂ© "prodávajĂcĂ") a kupujĂcĂho (dále takĂ© "zákaznĂk").
- ReklamaÄŤnà řád se vztahuje na zboĹľĂ, u nÄ›hoĹľ jsou uplatĹována v záruÄŤnĂ dobÄ› práva kupujĂcĂho z odpovÄ›dnosti za vady.
- KupujĂcĂ je povinen prohlĂ©dnout zásilku bezprostĹ™ednÄ› pĹ™i jejĂm pĹ™evzetĂ za pĹ™Ătomnosti pracovnĂka dopravce.
- Jsou-li zjištÄ›ny zjevnĂ© vady a porušenĂ obalu zásilky, je kupujĂcĂ povinen s dopravcem vyhotovit záznam o poškozenĂ. KupujĂcĂ je oprávnÄ›n v tomto pĹ™ĂpadÄ› zásilku nepĹ™evzĂt.
- ZjevnĂ© vady potĂ© kupujĂcĂ neprodlenÄ› reklamuje u prodávajĂcĂho. PodmĂnkou takovĂ©to reklamace je však doloĹľenĂ záznamu o poškozenĂ zbožà pĹ™i dopravÄ›, podepsanĂ© dopravcem.
- Vyskytnou-li se po pĹ™evzetĂ zbožà kupujĂcĂm vady zbožà v záruÄŤnĂ dobÄ›, kupujĂcĂ je oprávnÄ›n uplatnit reklamaci.
- DĂ©lka záruÄŤnĂ doby se Ĺ™ĂdĂ platnĂ˝mi ustanovenĂmi obÄŤanskĂ©ho zákonĂku a ÄŤinĂ 24 mÄ›sĂcĹŻ od pĹ™evzetĂ zboĹľĂ, s vĂ˝jimkami stanovenĂ˝mi pĹ™ĂslušnĂ˝mi právnĂmi pĹ™edpisy.
- UvádĂ-li vĂ˝robce na nÄ›kterĂ˝ ze svĂ˝ch vĂ˝robkĹŻ delšà záruÄŤnĂ lhĹŻtu, nad rámec obÄŤanskĂ©ho zákonĂku, prodávajĂcĂ tuto lhĹŻtu respektuje, ale vyhrazuje si právo naurÄŤenĂ podmĂnek a rozsah prodlouĹľenĂ© záruky viz. ÄŤl. 4.2. tohoto reklamaÄŤnĂho řádu.
- ZáruÄŤnĂ doba se prodluĹľuje o dobu, po kterou bylo zbožà v záruÄŤnĂ opravÄ›. V pĹ™ĂpadÄ› vĂ˝mÄ›ny zbožà pokraÄŤuje dále trvánĂ záruky pĹŻvodnĂho zboĹľĂ.
- ProjevĂ-li se vady zbožà bÄ›hem prvnĂch šesti mÄ›sĂcĹŻ od pĹ™evzetĂ zboĹľĂ, pĹ™edpokládá se Ĺľe rozpor existoval jiĹľ pĹ™i pĹ™evzetĂ zboĹľĂ, pokud to neodporuje povaze vÄ›ci nebo pokud se neprokáže opak. ProdávajĂcĂ nenĂ povinen nároku kupujĂcĂho vyhovÄ›t, pokud prokáže, Ĺľe kupujĂcĂ pĹ™ed pĹ™evzetĂm vÄ›ci o rozporu s kupnĂ smlouvou vÄ›dÄ›l nebo jej sám zpĹŻsobil.
- V pĹ™ĂpadÄ› vad, kterĂ© se vyskytnou v zákonem stanovenĂ© záruÄŤnĂ dobÄ›, se zbožà reklamuje v provozovnÄ› prodávajĂcĂho na adreseDomácĂ potĹ™eby KUDRNĂÄŚ, BÄ›lehradská 74, Praha 2 - Vinohrady, 120 00. UplatnÄ›nĂm reklamace pĹ™Ămo v autorizovanĂ©m servisu zákaznĂk znaÄŤnÄ› urychlĂ vyĹ™ĂzenĂ reklamace.
- V pĹ™ĂpadÄ› vad, kterĂ© se vyskytnou v záruÄŤnĂ dobÄ› poskytovanĂ© vĂ˝robcem (nad rámec zákonem stanovenĂ© záruÄŤnĂ doby 24 mÄ›sĂcĹŻ), se zbožà reklamuje takĂ© u prodávajĂcĂho. ProdávajĂcĂ je v takovĂ©m pĹ™ĂpadÄ› oprávnÄ›n poĹľadovat po kupujĂcĂm Ăşhrady vynaloĹľenĂ˝ch, nutnĂ˝ch nákladĹŻ spojenĂ˝ch s vyĹ™ĂzenĂm reklamace.
- Vyskytne-li se na zbožà jakákoliv vada v záruÄŤnĂ dobÄ›, je kupujĂcĂ povinen prodávajĂcĂho neprodlenÄ› informovat ideálnÄ› telefonicky nebo e-mailem s pĹ™iloĹľenou fotodokumentacĂ. ProdávajĂcĂ bude následnÄ› neprodlenÄ› kupujĂcĂho instruovat ohlednÄ› dalšĂho postupu reklamace. ProdávajĂcĂ kupujĂcĂmu sdÄ›lĂ zda je nutnĂ© zasĂlat prodávajĂcĂmu zbožà kompletnĂ ÄŤi jen jeho část, popĹ™ĂpadÄ› zda prodávajĂcĂ nevyĹ™ešà reklamaci s kupujĂcĂm dohodou bez vracenĂ vadnĂ©ho zbožà (napĹ™. zaslánĂm kupujĂcĂmu novĂ© vadnĂ© části).
- Reklamace, kterĂ© se vyskytnou v záruÄŤnĂ dobÄ› dle ÄŤl. 4.1. a 4.2. tohoto reklamaÄŤnĂho řádu, lze takĂ© uplatnit pĹ™Ămo v autorizovanĂ˝ch servisech. Seznam autorizovanĂ˝ch servisĹŻ bĂ˝vá pĹ™iloĹľen k návodu nebo je součástĂ záruÄŤnĂho listu. Seznam autorizovanĂ˝ch servisĹŻ rovněž na dotaz kupujĂcĂho sdÄ›lĂ prodávajĂcĂ.
- KupujĂcĂ prokáže pĹŻvod zbožà pĹ™i záruÄŤnĂ opravÄ› pĹ™edloĹľenĂm dokladu o koupi a popĹ™ĂpadÄ› tĂ©Ĺľ záruÄŤnĂho listu.
- Reklamace vÄŤetnÄ› odstranÄ›nĂ vady musĂ bĂ˝t vyĹ™Ăzena bez zbyteÄŤnĂ©ho odkladu, nejpozdÄ›ji do 30 dnĹŻ ode dne uplatnÄ›nĂ reklamace, pokud se prodávajĂcĂ s kupujĂcĂm nedohodnou na delšà lhĹŻtÄ›. Po uplynutĂ tĂ©to lhĹŻty se kupujĂcĂmu pĹ™iznávajĂ stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
- V pĹ™ĂpadÄ›, kdy je potĹ™eba zbožà zaslat prodávajĂcĂmu nebo servisnĂmu stĹ™edisku, kupujĂcĂ doruÄŤĂ na vlastnĂ náklady a riziko vadnĂ© zbožà na adresu autorizovanĂ©ho servisu ÄŤi provozovny prodávajĂcĂho. KupujĂcĂ si ve vlastnĂm zájmu povede tak, aby bylo zbožà zabaleno do vhodnĂ©ho a dostateÄŤnÄ› chránĂcĂho obalovĂ©ho materiálu vyhovujĂcĂho nárokĹŻm pĹ™epravy kĹ™ehkĂ©ho zboĹľĂ, adekvátnÄ› pojištÄ›no a oznaÄŤĂ zásilku pĹ™ĂslušnĂ˝mi symboly. NeurÄŤĂ-li prodávajĂcĂ v souladu s ÄŤl. 4.3. kupujĂcĂmu jinĂ˝ zpĹŻsob zaslánĂ vadnĂ©ho zboĹľĂ, musĂ bĂ˝t zbožà zasláno v ĂşplnĂ©m stavu, vÄŤetnÄ› pĹ™ĂruÄŤek, kabelĹŻ a veškerĂ©ho ostatnĂho pĹ™ĂslušenstvĂ.
- KupujĂcĂ nemĹŻĹľe reklamovanĂ© zbožà zaslat prodávajĂcĂmu na dobĂrku, neboĹĄ by nebyla moĹľná kontrola obsahu a kompletnosti zbožà prodávajĂcĂm pĹ™ed vyĹ™ĂzenĂm reklamace (zaslánĂm bezvadnĂ©ho zbožà či penÄ›z kupujĂcĂmu).
- U zboĹľĂ, kterĂ© bylo poškozeno pĹ™i pĹ™epravÄ› vinou nedostateÄŤnĂ©ho a nevyhovujĂcĂho obalu, zaniká nárok na uplatnÄ›nĂ záruky.
- KupujĂcĂ je povinen pĹ™i reklamaci uvĂ©st ÄŤĂslo objednávky (bylo-li provozovatelem udÄ›leno), co nejvĂ˝stiĹľnÄ›jšà popis závad a jejich projevĹŻ a doloĹľit doklad ovlastnictvĂ zbožà (pĹ™. záruÄŤnĂ list).
- ProdávajĂcĂ po řádnĂ©m vyĹ™ĂzenĂ reklamace:
- vyzve kupujĂcĂho k pĹ™evzetĂ bezvadnĂ©ho (opravenĂ©ho) zbožà v prodejnÄ› provozovatele v pĹ™ĂpadÄ›, Ĺľe kupujĂcĂ toto vadnĂ© zbožà reklamoval pĹ™Ămo naprovozovnÄ› prodávajĂcĂho,
- zašle kupujĂcĂmu bezvadnĂ© (opravenĂ©) zbožà na adresu, kterou kupujĂcĂ prodávajĂcĂmu uvedl pĹ™i zahájenĂ reklamaÄŤnĂho Ĺ™ĂzenĂ, jako adresu pro doruÄŤenĂ bezvadnĂ©ho (opravenĂ©ho) zboĹľĂ, a to v pĹ™ĂpadÄ› bylo-li reklamaÄŤnĂ Ĺ™ĂzenĂ zahájeno korespondenÄŤnĂ cestou.
- V pĹ™ĂpadÄ› zjištÄ›nĂ neodstranitelnĂ© vady zbožà (na základÄ› pĂsemnĂ©ho posouzenĂ autorizovanĂ©ho servisnĂho stĹ™ediska, pokud si to vyĹľaduje povaha zboĹľĂ), má kupujĂcĂ právo na vĂ˝mÄ›nu zbožà nebo má právo od smlouvy odstoupit. Pokud se vada tĂ˝ká pouze součásti vÄ›ci, mĹŻĹľe kupujĂcĂ poĹľadovat jen vĂ˝mÄ›nu součásti. Je-li odstoupenĂ vzhledem k povaze vady neĂşmÄ›rnĂ©, zejmĂ©na lze-li vadu odstranit bez zbyteÄŤnĂ©ho odkladu, má kupujĂcĂ právo na bezplatnĂ© odstranÄ›nĂ vady.
- Právo na dodánĂ novĂ© vÄ›ci, nebo vĂ˝mÄ›nu součásti má kupujĂcĂ i v pĹ™ĂpadÄ› odstranitelnĂ© vady, pokud nemĹŻĹľe vÄ›c řádnÄ› uĹľĂvat pro opakovanĂ˝ vĂ˝skyt vady po opravÄ› nebo pro vÄ›tšà poÄŤet vad. V takovĂ©m pĹ™ĂpadÄ› má kupujĂcĂ i právo odsmlouvy odstoupit.
- V pĹ™ĂpadÄ› vadnĂ©ho plnÄ›nĂ má kupujĂcĂ vĹľdy namĂsto ostatnĂch nárokĹŻ moĹľnost uplatnit slevu z kupnĂ ceny.
- Pokud byla reklamace zbožà neoprávnÄ›ná, kdy závada vznikla napĹ™. špatnĂ˝m pouĹľitĂm nebo chybnou manipulacĂ apod., servisnĂ stĹ™edisko naúčtuje kupujĂcĂmu náklady na zjištÄ›nĂ závady spoleÄŤnÄ› s náklady na dopravu zbožà pro vyĹ™ĂzenĂ reklamace (byla by tato doprava zajištÄ›na prodávajĂcĂm), a dále zaslánĂ zbožà zpÄ›t zákaznĂkovi. KupujĂcĂ je povinen tyto náklady uhradit ve stanovenĂ©m termĂnu, nejpozdÄ›ji však do ÄŤtrnácti dnĹŻ od ukonÄŤenĂ reklamaÄŤnĂho Ĺ™ĂzenĂ.
- ZáruÄŤnĂ doba všem osobám, pouĹľĂvajĂcĂm zbožà za účelem podnikánĂ, se stanovuje na základÄ› dohody s kupujĂcĂm - podnikatelem, ÄŤi záruÄŤnĂm listem. Nebude-li dohoda s kupujĂcĂm – podnikatelem uzavĹ™ena, stanovuje se záruÄŤnĂ doba na 6 mÄ›sĂcĹŻ.
- PĹ™i splnÄ›nĂ všech výše uvedenĂ˝ch podmĂnek pro vrácenĂ zbožà bude bezvadnĂ© zbožà vráceno na adresu uvedenou kupujĂcĂm nebo vydáno osobnÄ› v provozovnÄ› nebo penĂze za vadnĂ© zbožà zaslány kupujĂcĂmu pĹ™evodem na účet nebo poštovnĂ poukázkou na adresu a to nejpozdÄ›ji do 30-ti dnĹŻ od zapoÄŤetĂ reklamaÄŤnĂho Ĺ™ĂzenĂ.
- nedodrĹľenĂ podmĂnek pro odbornou montáž ÄŤi instalaci nebo byla-li provedena firmou, která pro tuto ÄŤinnost nenĂ oprávnÄ›ná,
- porušenĂm ochrannĂ˝ch peÄŤetĂ a nálepek, pokud na zbožà jsou,
- pouĹľĂvánĂ zbožà v podmĂnkách, kterĂ© neodpovĂdajĂ svĂ˝mi parametry parametrĹŻm uvedenĂ˝m v dokumentaci ke zboĹľĂ,
- nedovolená manipulace ÄŤi falšovánĂ záruÄŤnĂho listu a dokladĹŻ o koupi.
- Záruka se nevztahuje na:
- vady ÄŤi škody zpĹŻsobenĂ© Ĺľivelnou katastrofou, povÄ›trnostnĂmi vlivy, mechanickĂ˝m poškozenĂm, elektrostatickĂ˝m nábojem,
- vady ÄŤi škody zpĹŻsobenĂ© neodbornou obsluhou, nedodrĹľenĂm návodu k obsluze a nedostateÄŤnou ĂşdrĹľbou,
- poškozenĂ zpĹŻsobená zapojenĂm do sĂtÄ› neodpovĂdajĂcĂ pĹ™ĂslušnĂ© ÄŚSN,
- opotĹ™ebenĂ vÄ›ci zpĹŻsobenĂ© jejĂm obvyklĂ˝m uĹľĂvánĂm.
- odstoupenĂ od kupnĂ smlouvy
- KupujĂcĂ je oprávnÄ›n odstoupit od smlouvy ve všech pĹ™Ăpadech stanovenĂ˝ch obÄŤanskĂ˝m zákonĂkem. OdstoupenĂ je vĹŻÄŤi prodávajĂcĂmu účinnĂ© od okamĹľiku, kdy je mu doruÄŤeno pĂsemnĂ© prohlášenĂ kupujĂcĂho o odstoupenĂ od smlouvy. V pĹ™ĂpadÄ› odstoupenĂ od smlouvy se smlouva od počátku rušà a smluvnĂ strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejĂm základÄ› poskytly. V pĹ™ĂpadÄ› odstoupenĂ odsmlouvy je tĹ™eba dodrĹľet dále uvedenĂ˝ postup:
- zaslat prodávajĂcĂmu doporuÄŤenĂ˝ dopis se zprávou o tom, Ĺľe kupujĂcĂ odstupuje od smlouvy s uvedenĂm ÄŤĂsla pĹ™edmÄ›tnĂ© objednávky zbožà či ÄŤĂsla faktury, data nákupu a ÄŤĂslem účtu pro vrácenĂ penÄ›z prodávajĂcĂm,
- pokud jiĹľ kupujĂcĂ zbožà obdrĹľel a pĹ™evzal, zašle je zpÄ›t na adresuDOMFIDA, s.r.o., Bruselská 442/1, Praha 2 - Vinohrady, 120 00 a to tak, Ĺľe zbožà musĂ bĂ˝t pokud moĹľno v pĹŻvodnĂm nepoškozenĂ©m obalu, nesmĂ bĂ˝t pouĹľitĂ©, nesmĂ bĂ˝t poškozenĂ©, musĂ bĂ˝t kompletnĂ (tj. vÄŤetnÄ› pĹ™ĂslušenstvĂ, záruÄŤnĂho listu, návodu atd.), s kopiĂ dokladu o koupi.
Zbožà musĂ bĂ˝t doruÄŤeno prodávajĂcĂmu osobnÄ› nebo zasláno obyÄŤejnĂ˝m balĂkem a pojištÄ›nĂ© na adresu prodávajĂcĂho. Zbožà nenĂ moĹľno zaslat prodávajĂcĂmu na dobĂrku, neboĹĄ by nebyla moĹľná kontrola obsahu a kompletnosti zbožà prodávajĂcĂm pĹ™ed zaslánĂm penÄ›z kupujĂcĂmu. KupujĂcĂ si ve vlastnĂm zájmu povede tak, aby bylo zbožà zabaleno do vhodnĂ©ho a dostateÄŤnÄ› chránĂcĂho obalovĂ©ho materiálu vyhovujĂcĂho nárokĹŻm pĹ™epravy kĹ™ehkĂ©ho zboĹľĂ, adekvátnÄ› pojištÄ›no a oznaÄŤeno na zásilce pĹ™ĂslušnĂ˝mi symboly, a doruÄŤeno prodávajĂcĂmu v
ĂşplnĂ©m stavu, vÄŤetnÄ› pĹ™ĂruÄŤek, kabelĹŻ a veškerĂ©ho ostatnĂho pĹ™ĂslušenstvĂ.
- PĹ™i splnÄ›nĂ všech výše uvedenĂ˝ch podmĂnek pro vrácenĂ zbožà budou penĂze zavrácenĂ© zbožà zaslány kupujĂcĂmu pĹ™evodem na účet nebo poštovnĂ poukázkou na adresu a to nejpozdÄ›ji do 10-ti dnĹŻ po fyzickĂ©m obdrĹľenĂ zboĹľĂ.
- PĹ™i nesplnÄ›nĂ nÄ›kterĂ© z výše uvedenĂ˝ch podmĂnek nemĹŻĹľe prodávajĂcĂ akceptovat odstoupenĂ od smlouvy a zbožà bude vráceno na náklady kupujĂcĂho zpÄ›t.
- závÄšreÄŤná ustanovenĂ
- ZáruÄŤnĂ podmĂnky v tomto záruÄŤnĂm řádu jsou platnĂ© pro všechny obchodnĂ pĹ™Ăpady.
- OstatnĂ podmĂnky se Ĺ™ĂdĂ obÄŤanskĂ˝m zákonĂkem, a zákonem ÄŤ. 634/1992 Sb. OochranÄ› spotĹ™ebitele.
Tento reklamačnà řád nabývá účinnosti dnem 26.května 2022.